door Sander Oord
•
16 juli 2020
Terwijl bedrijven zoeken naar manieren om hun inkomsten te verhogen, kan het een uitdaging zijn om te beslissen waar hun middelen het beste kunnen worden besteed. En wanneer een bedrijf tijd en geld investeert in marketinginspanningen die weinig tot geen resultaat opleveren, kan het buitengewoon frustrerend zijn om erachter te komen wat te doen. Als het lijkt alsof een bedrijf een muur heeft geraakt waar het niet doorheen lijkt te breken, is alles niet verloren. Worstelend of succesvol, elk bedrijf kan zijn ROI (Return on Investment) verbeteren met video's. Dit is de beste tijd voor video Online video bestaat al sinds de eerste dagen van internet en is gestaag uitgegroeid tot 's werelds meest gebruikte vorm van content. Volgens een onderzoek van Cisco zal video in 2022 (zo niet eerder) 82% van het wereldwijde internetverbruik uitmaken, dus er is nooit een beter moment geweest dan nu, om door de kracht van video te groeien. Met een goed gemaakte video kunnen bedrijven (met name MKB bedrijven) huidige en potentiële klanten helpen de waarde die hun bedrijven te bieden hebben te begrijpen - op manieren die niet kunnen worden bereikt met alleen woorden op een pagina. Video's bieden bedrijven een effectieve manier om klanten beter voor te lichten, visuele verhalen te vertellen die inspireren en de betrokkenheid van klanten aanzienlijk te vergroten met tastbare resultaten. Hoe tastbaar? Momenteel zegt 72% van de bedrijven dat video hun conversiepercentages heeft verbeterd. De juiste video's maken Ongeacht de branche, video is een van de beste tools die een bedrijf heeft om met klanten te communiceren. En elk bedrijf heeft de vrijheid om video's te gebruiken voor alles, van het creëren van algemene merkbekendheid tot het specifiek onder de aandacht brengen van belangrijke producten, diensten, speciale aanbiedingen of cultuur het hangt allemaal af van de behoeften en doelen van het bedrijf. Jij maakt de regels Als het gaat om het maken van video's, zijn er eindeloze mogelijkheden. En zelfs als een bedrijf weinig tijd en middelen heeft, heeft het nog steeds de middelen om boeiende, effectieve videocontent te creëren. Het enige dat nodig is, is een goed onderwerp en een smartphone. Jou opties verkennen Om je te helpen begrijpen wat mogelijk is, hebben we hieronder enkele voorbeelden gegeven van de vele manieren waarop bedrijven content voor video kunnen gebruiken. Als jouw bedrijf nog niet één of meer van dit soort video's heeft gemaakt, is de kans groot dat je serieuze kansen mist om je ROI te maximaliseren. Instructievideo's Instructievideo's zijn een uitstekende manier voor een bedrijf om klanten te helpen genieten van een product door hen te laten zien hoe ze er iets mee kunnen doen. MKB-ers zijn immers materiedeskundigen in hun vakgebied. Wie kan je beter tips geven over het ontstoppen van die hardnekkige verstopping in je aanrecht, dan een echte loodgieter? Wie kan u beter vertellen hoe je je zwembad schoon kunt houden dan een zwembad servicebedrijf? Zakelijke intro's Waarom kijken potentiële klanten naar foto's van een bedrijf op Google? Waarom lezen ze bedrijfsinformatie op Google? Omdat ze niet bekend zijn met een bedrijf en ze proberen er meer over te weten te komen. En er is geen betere manier om een potentiële klant bekend te maken met het bedrijf van uw klant dan door ze te laten zien met video. Als een foto 1000 woorden waard is, zijn video's 1000 foto's waard ... Goede introductievideo's laten kijkers zien wat een bedrijf te bieden heeft en wijzen op speciale goederen of referenties die het van andere bedrijven zouden kunnen onderscheiden. Getuigenissen Getuigenisvideo's zijn een indrukwekkende manier om de waarde die een bedrijf levert aan zijn klanten duidelijk te illustreren. Er zijn maar weinig dingen krachtiger dan het rechtstreeks van een klant horen van de verbazingwekkende (en specifieke) manieren waarop hun leven is verbeterd dankzij het product of de diensten van een bedrijf. Promovideo's Wanneer het tijd is om aandacht te vragen voor iets speciaals, zoals een verkoop of evenement, is een promovideo uitstekend geschikt om de opwinding op te trommelen. Fantastische promovideo's creëren een gevoel van urgentie en enthousiasme over een niet te missen kans. Video Spotlights Een videospotlight is een geweldige manier voor het MKB om een extra focus te plaatsen op iets waar het bijzonder trots op is, zoals de kwaliteit van een product of een sociaal doel dat het ondersteunt. Nogmaals, de inhoud en de creatieve benadering die in de video wordt gevolgd, zijn volledig afhankelijk van het bedrijf. Video is de investering waard Is video een grote investering? Ja, het kan, maar het hoeft niet voor de hoofdprijs. En investeringen in video kunnen lange tijd lonen. Als je de video op zo’n manier vormgeeft, kun je de video voor langere tijd laten meegaan. Overal uw videocontent delen Een ander groot voordeel van video is dat het overal terug kan komen. De videocontent van een bedrijf kan op meerdere plaatsen worden hergebruikt, waaronder sociale media, traditionele media, websites, YouTube, blogs, e-mails en meer. Omdat video zo veel en gemakkelijk wordt geconsumeerd, is het redelijk veilig om te zeggen dat als een video ergens heen kan gaan, dit zou moeten - mits het de doelgroep van een bedrijf bereikt. En als je kijkt naar de verschillende locaties waar een video kan worden gedeeld, wordt het gemakkelijker om te zien waar bedrijven verschillende kansen hebben om meer betrokkenheid, conversies en inkomsten te genereren. Een korte video met veel power Onderschat de kracht van een kleine video op de juiste locatie niet. Studies tonen aan dat een bedrijf, door simpelweg een video in een e-mail te plaatsen, de klikfrequenties met 200-300% kan verhogen ! En blogs met video's trekken 3 keer meer inkomende links aan dan blogs zonder video's. Beginnen Zodra je als bedrijf klaar bent om video's te maken, raden we aan om een professional in te huren als je bureau de middelen heeft om dit te doen. Zorg ervoor dat de videograaf niet alleen gespecialiseerd is in het maken van video-inhoud in het algemeen, maar ook in het specifieke type inhoud dat relevant is voor de specifieke verzoeken van een bedrijf. Een gerenommeerde professional heeft een aantal werkvoorbeelden om te delen, zodat het bedrijf een goed idee kan krijgen van het soort werk dat ze doen. Wij hebben een brede ervaring in diverse soorten van video’s. Bekijk hier onze video pagina. Beste methodes Het is ook belangrijk om bekend te zijn met de beste methodes voor het maken van solide videomarketinginhoud. Hier zijn er een paar om je op weg te helpen: Bijna ⅔ van de consumenten geeft de voorkeur aan videomarketinginhoud die minder dan 60 seconden lang is, dus let op de lengte van de video. Vraag jezelf af hoeveel tijd nodig is en waarom. Bepaal uw doel of beoogd resultaat met de video. Dit zal je helpen ervoor te zorgen dat de inhoud focus en richting heeft. De aandacht van uw publiek is kostbaar. Je hebt maar een paar korte seconden om een impact achter te laten, dus begin krachtig en bel ze om op te treden (bijv. Een site bezoeken, contact opnemen met een teamlid, enz.). Wees voorzichtig met het verkooppraatje. Als een bedrijf te krachtig probeert zijn klanten iets te verkopen, loopt het risico te klinken alsof het geld wil, niet om klanten te helpen. Richt je in plaats daarvan op het aanbieden van een oplossing voor het probleem. Houd het simpel. Overspoel klanten niet met een overvloed aan informatie. Bouw de inhoud van je video eenvoudig op, rond uw sterke punten, en wijk er niet van af. Ga ervoor Door deze tips en informatie in gedachten te houden, kun je ervoor zorgen dat elke video op de best mogelijke manier de juiste boodschap aan het juiste publiek overbrengt. Met meer dan 80% van de marketingprofessionals die video als type-inhoud met de beste ROI en een belangrijk onderdeel van hun inspanningen beschouwen, is het meer dan de moeite waard om in video's te investeren en ze op de proef te stellen.